Ο ΔΕΗ Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2023 είναι πανέτοιμος να συνεχίσει το ταξίδι του για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, μετά την περσινή αναβίωσή του, ύστερα από δεκαετή απουσία. Ο στόχος είναι τριπλός: Πρώτον, ο αγώνας, που αποτελεί το σημαντικότερο εγχώριο ποδηλατικό γεγονός, να καθιερωθεί ως θεσμός για τα επόμενα πολλά χρόνια χωρίς τις παλινωδίες του παρελθόντος. Δεύτερον, να συνεχίσει να εντυπωσιάζει την παγκόσμια ποδηλατική κοινότητα με την αρτιότητα της οργάνωσής του. Και τρίτον, να κερδίσει το στοίχημα της συμμετοχής του κόσμου σε αυτόν. Να αγκαλιάσουν οι Έλληνες - φίλοι του αθλήματος και μη - τον Γύρο, απολαμβάνοντας με την παρουσία τους στις διαδρομές, όλα αυτά που προσφέρει, από το αγωνιστικό θέαμα και τις φυσικές ομορφιές της χώρας μας, μέχρι τον εναλλακτικό ποδηλατικό τουρισμό και την ουσία - τελικά - του ίδιου του ποδηλάτου, που είναι άσκηση, παρέα, βόλτα και ψυχαγωγία.
Οι ξένες ομάδες που συμμετείχαν στον περσινό Γύρο, έφυγαν από τη χώρα μας με τις καλύτερες εντυπώσεις, απόλυτα ικανοποιημένες από όσα συνάντησαν στο αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και από τη φιλοξενία που τους επιφύλαξε η διοργάνωση. Η Cycling Greece δηλώνει και φέτος παρούσα στο μεγάλο ραντεβού, στις καινούργιες διαδρομές της Κρήτης και της Πελοποννήσου, εκεί όπου η σύγχρονη Ελλάδα θα μαγέψει για μια ακόμη φορά με τα υπέροχα τοπία της, αλλά και θα συναντηθεί με την ιστορία της, περνώντας από μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους που καλύπτουν ολόκληρες χιλιετηρίδες.
Αυτό είναι ένα κείμενο-παρουσίαση του φετινού ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2023, όμως θα ξεκινήσουμε κάπως διαφορετικά, κάνοντας μια σύντομη αναφορά στην ίδια την ποδηλασία, ένα τόσο ξεχωριστό, αλλά και τόσο δημοφιλές άθλημα στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Στην Ελλάδα δεν είναι ευρέως γνωστό το πόσο πολύ διαφέρει η "ταυτότητα" της ποδηλασίας και του ποδηλάτη από εκείνες των υπόλοιπων σπορ, οπότε ιδού δέκα λόγοι για να κατανοήσετε και να αγαπήσετε ακόμα περισσότερο αυτό που θα παρακολουθήσετε από τις 2 μέχρι και τις 6 Μαΐου στη χώρα μας, είτε με φυσική παρουσία στις ίδιες τις διαδρομές, είτε από οποιαδήποτε οθόνη (τηλεόρασης, κινητού, υπολογιστή, tablet κλπ).
Ο θεατής έχει την ευκαιρία να απολαμβάνει τους μεγαλύτερους πρωταγωνιστές στο μισό μέτρο, δίπλα του. Ειδικότερα στα ετάπ των βουνών, ο "διάδρομος" που δημιουργούν οι χιλιάδες φαν στον δρόμο, ανάμεσα από τον οποίο περνάει το πελοτόν, είναι μοναδική όσο και φανταστική εικόνα.
Ακόμα και οι σημαντικότεροι αγώνες στο καλεντάρι της UCI, φτάνουν σε κάθε απομακρυσμένη γωνιά της επικράτειας στην οποία διεξάγονται, περνούν μέσα από ασήμαντα χωριά και κωμοπόλεις και δίνουν την ευκαιρία στον οποιονδήποτε να παρακολουθήσει τους αθλητές, χωρίς μετακίνηση, χωρίς έξοδα και χωρίς εισιτήριο.
Σχεδόν σε κάθε γωνιά της γης, η ποδηλασία βρίσκεται μέσα στην πρώτη πεντάδα των πιο δημοφιλών αθλημάτων. Αυτό συμβαίνει για παράδειγμα σε ολόκληρη την Ευρώπη, την Αμερική, την Αυστραλία, τη Μέση Ανατολή, ενώ τα τελευταία χρόνια η ανάπτυξή της στην Αφρική και την υπόλοιπη Ασία γίνεται με αλματώδεις ρυθμούς.
Πέρυσι, οι τηλεθεατές που παρακολούθησαν το Tour de France παγκοσμίως (ζωντανά ή μαγνητοσκοπημένα, από όλες τις επίσημες πηγές) έφτασαν τα 3.5 δισεκατομμύρια! Που σημαίνει ότι το ξεπερνούν μόνο οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Μουντιάλ, διοργανώσεις όμως που διεξάγονται κάθε 4 χρόνια.
Αυτό της δίνει ακόμα μεγαλύτερη αγωνία, δράμα και θέαμα. Ο ποδηλάτης είναι ο λιγότερο προστατευμένος αθλητής σε ένα ουσιαστικά ακραίο άθλημα, ένα extreme sport. Απέναντι σε άπειρα απρόοπτα, παγίδες, δυσκολίες, κινδύνους και πτώσεις, υπάρχει μόνο το κράνος. Τίποτα άλλο. Για να μην αναφέρουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες διεξάγεται η επαγγελματική ποδηλασία. Με ζέστη, με καύσωνα, με αέρα, με βροχή, με χιόνι, με κρύο, ο ποδηλάτης δεν κατεβαίνει από το ποδήλατό του (εκτός από εξαιρετικά ακραία καιρικά φαινόμενα).
Ο ποδηλάτης πρέπει να είναι άριστα προετοιμασμένος σε όλους τους τομείς. Φυσική κατάσταση, ψυχολογική ετοιμότητα, αντοχή, εξυπνάδα, ευστροφία, αποφασιστικότητα, ταχύτητα αντίδρασης, οδηγικές ικανότητες, προσαρμοστικότητα στα διαφορετικά τερέν αλλά και στις συνθήκες κάθε ετάπ, τόσο αγωνιστικές όσο και κλιματολογικές.
Δεν είναι, βλέπουμε 200 ποδηλάτες να πηγαίνουν και ο πιο δυνατός κερδίζει στο τέλος. Όχι, ούτε κατά διάνοια. Αυτή είναι και η μεγάλη παγίδα για τον "υποψήφιο" θεατή ή τηλεθεατή. Η ποδηλασία δεν είναι ούτε ομαδικό, ούτε ατομικό άθλημα. Είναι και τα δυο και αυτό την κάνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Υπάρχουν δεκάδες διαφορετικές τακτικές ή στρατηγικές που μπορεί να εφαρμόσει μια ομάδα για να φτάσει στον στόχο της. Οι στόχοι είναι επίσης πολλοί και διάφοροι. Η νίκη στο ετάπ, η φανέλα των πόντων, των βουνών, του καλύτερου νέου αθλητή, η γενική, το βάθρο, η πρώτη δεκάδα, τα ενδιάμεσα σπριντ, τα μαζικά σπριντ, τα μπόνους δευτερόλεπτα, η ομαδική κατάταξη, τα χρονόμετρα, ατομικά ή ομαδικά, τα χρηματικά έπαθλα, η διαφήμιση των χορηγών, για να αναφέρουμε τους σημαντικότερους.
Δεν κερδίζει πάντοτε το φαβορί, ούτε στα ετάπ, ούτε στη γενική. Και αυτό δεν οφείλεται μόνο σε ατυχίες. Ποτέ δεν μπορείς να ξέρεις τί θα γίνει σε ένα από τα πιο απρόβλεπτα αθλήματα. Νομίζεις ότι θα σε περιμένει ένα αδιάφορο ετάπ και τελικά γίνεται της κολάσεως. Βγάζεις τα φαβορί για έναν αγώνα και πάνε όλα "άκλαυτα". Αλλά, σε τελική ανάλυση, αυτή είναι η μαγεία του αθλήματος.
Η ποδηλασία είναι γεμάτη εκπλήξεις. Όχι πάντα ευχάριστες, αλλά πολύ συχνά δυσάρεστες. Οι πτώσεις και οι τραυματισμοί είναι στην καθημερινή διάταξη. Ένα γλίστρημα μπορεί να καταστρέψει προετοιμασία μηνών. Μια ατυχία όπως ένα σκασμένο ελαστικό την κρίσιμη στιγμή, σε βγάζει εκτός διεκδίκησης χωρίς το παραμικρό έλεος. Οι ποδηλάτες όμως είναι γενναίοι. Μετά την πτώση, χτυπημένοι, πονεμένοι, ματωμένοι, σκισμένοι, ανεβαίνουν στο ποδήλατό τους και συνεχίζουν. Μπορεί να μην κοιμηθούν το βράδυ, αλλά θα είναι στην εκκίνηση, γεμάτοι γάζες και επιδέσμους, πεισματάρηδες και αποφασισμένοι.
Όχι μόνο είναι "φτιαγμένοι" από ατσάλι, αλλά έχουν και μεγάλη δόση τρέλας, με την καλή, δημιουργική αλλά και ακραία έννοια. Αλλιώς δεν εξηγείται ότι τους βλέπουμε να κατεβαίνουν τεχνικές και δύσκολες κατηφόρες πέρα από τα όρια, φτάνοντας ή και ξεπερνώντας συχνά τα 100 χιλιόμετρα την ώρα και αναγκάζοντας τις μηχανές που τους ακολουθούν να φρενάρουν, ανήμπορες να πιάσουν τέτοιες ταχύτητες σε τέτοιο τερέν. Αλλά δεν είναι μόνο οι κατηφόρες. Είναι οι επιθέσεις "αυτοκτονίας" 30, 40 ή 50 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, είναι οι λεγόμενες "κρίσεις" που δοκιμάζουν τα σωματικά όρια και τις ψυχικές αντοχές κάθε ποδηλάτη, είναι η εικόνα των προσώπων τους στα ατελείωτα ανηφορικά χιλιόμετρα των βουνών, εκεί που τους βλέπεις και τους λυπάσαι, αλλά και τους θαυμάζεις μαζί.
Αφού λοιπόν αναφερθήκαμε στα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία του αθλήματος, είμαστε έτοιμοι να περάσουμε στην παρουσίαση του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας 2023. Ένας πρόλογος (ατομική χρονομέτρηση) και τέσσερα ετάπ με μαζική εκκίνηση, είναι τα "εμπόδια" που θα αντιμετωπίσουν οι 20 ομάδες στη διάρκεια των πέντε αγωνιστικών ημερών της φετινής διοργάνωσης. Πριν παρουσιάσουμε αναλυτικά αυτές τις διαδρομές, ας δούμε πρώτα συγκεντρωτικά τον Γύρο με αριθμούς, ώστε να έχετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με την "ταυτότητα" του αγώνα.
- 658,5 χιλιόμετρα, μοιρασμένα σε έναν πρόλογο και 4 ετάπ
- 20 ομάδες (120 αθλητές) θα συμμετάσχουν στον αγώνα.
- 4 ηπείρους εκπροσωπούν οι 20 ομάδες (Ευρώπη, Αμερική, Ασία & Ωκεανία).
- 16 διαφορετικές χώρες εκπροσωπούν οι 20 ομάδες.
- 4 φανέλες θα δοθούν για τις επιμέρους κατατάξεις και βαθμολογίες.
- 7.174 μέτρα συνολικής υψομετρικής διαφοράς θα καλύψουν οι αθλητές.
- 6 χλμ ατομικής χρονομέτρησης.
- 8 ενδιάμεσα σπριντ (2 σε κάθε ετάπ, εκτός του προλόγου).
- 9 σπριντ ανάβασης / 1η κατηγορία (2), 2η (5) & 3η (2).
- 3 Περιφέρειες στις οποίες θα κινηθεί ο Γύρος: Κρήτης, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας.
- 23 Δήμους θα επισκεφθεί ο Γύρος στις 5 ημέρες της διάρκειάς του.
- Μπόνους δευτερόλεπτα, 10", 6" και 4" στους τρεις πρώτους κάθε ετάπ (εκτός του προλόγου) και 3", 2" και 1" στους τρεις πρώτους κάθε ενδιάμεσου σπριντ.
- Ο κανονισμός των τριών τελευταίων χιλιομέτρων ισχύει για όλα τα ετάπ με μαζική εκκίνηση.
- Ένα δευτερόλεπτο είναι ο χρόνος που υπολογίζεται στον τερματισμό για να μετρηθεί χρονική διαφορά ανάμεσα σε διαφορετικά γκρουπ ή αθλητές (ισχύει για όλα τα ετάπ εκτός του προλόγου).
Οι αθλητές του ΔΕΗ Tour of Hellas θα ξεκινήσουν την προσπάθειά τους από τη ράμπα εκκίνησης (με διαφορά 30" ο ένας από τον άλλο) και θα κατευθυνθούν προς τα ανατολικά, μέχρι τον οικισμό του Σταυρωμένου και την παραλία Αρίνα, όπου θα κάνουν αναστροφή, για να επιστρέψουν από την ίδια διαδρομή στο Karteros Beach Sports Center, όπου θα είναι τοποθετημένος και ο τερματισμός. Το τερέν είναι σχεδόν επίπεδο, οι αθλητές θα έχουν μοναδικό τους αντίπαλο το χρονόμετρο και σύμμαχό τους την ταχύτητα. Οι διαφορές που θα δημιουργηθούν, δε θα είναι μεγάλες, ενώ λίγο μετά τις απονομές και την πρώτη γαλάζια φανέλα του Γύρου, θα ακολουθήσει η επίσημη παρουσίαση των 20 ομάδων.
Την επόμενη μέρα, 3 Μαΐου, θα διεξαχθεί το 1ο ετάπ, με εκκίνηση και τερματισμό στην πόλη του Ηρακλείου. Πρόκειται για το μεγαλύτερο σε μήκος της φετινής διοργάνωσης (187,7 χλμ), αλλά και αυτό με τα περισσότερα υψομετρικά (2.561μ.), κάτι που σημαίνει ότι εδώ θα έχουμε την πρώτη μεγάλη μάχη ανάμεσα στα φαβορί. Η διαδρομή είναι ένας αριστερόστροφος κύκλος μέσα στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου. Οι αθλητές θα κατευθυνθούν νότια, θα περάσουν δίπλα από τον επιβλητικό όγκο του Ψηλορείτη και θα φτάσουν στην πεδιάδα της Μεσαράς, επιστρέφοντας στη συνέχεια και πάλι προς τα βόρεια παράλια.
Στην πορεία, θα συναντήσουν μνημεία που καλύπτουν διαφορετικές περιόδους της ιστορίας μας, από το μινωικό τρίπτυχο της Φαιστού, της Γόρτυνας και της Κνωσού, στο βυζαντινό Καστέλο των Κορνάρων που έχτισε ο Νικηφόρος Φωκάς, μέχρι τους Ενετούς και τα εντυπωσιακά τείχη τους στο Ηράκλειο, με τον τερματισμό δίπλα στο φρούριο Κούλες που δεσπόζει μεγαλόπρεπο στην είσοδο του παλιού λιμανιού. Το φυσικό κάλλος της Κρήτης, οι αρχαιολογικοί της χώροι, αλλά και η Μεγαλόνησος του σήμερα, θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο μέσα από την τηλεοπτική κάλυψη.
Ο ΔΕΗ Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2023 θα ξεκινήσει στις 2 Μαΐου από το Karteros Beach Sports Center με τον πρόλογο (ατομική χρονομέτρηση) μήκους 6 χιλιομέτρων. Πρόκειται για τις πρώτες υπερσύγχρονες Εθνικές Εγκαταστάσεις Παράκτιων Αθλημάτων στην Ελλάδα, ένα αθλητικό κέντρο που κατασκευάστηκε με πρωτοβουλία του Υφυπουργού Αθλητισμού, Λευτέρη Αυγενάκη και στοχεύει τόσο στην ανάπτυξη των αθλημάτων άμμου και παραλίας, όσο και στη φιλοξενία διεθνών διοργανώσεων, αναβαθμίζοντας ολόκληρη την περιοχή. Με τέσσερα γήπεδα και προπονητήριο (έχει ήδη δρομολογηθεί η επέκτασή του με επιπλέον εγκαταστάσεις και για άλλα αθλήματα), το Karteros Beach Sports Center εγκαινιάστηκε τον Ιούνιο του 2022 με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Beach Handball Ανδρών-Γυναικών και Εφήβων-Νεανίδων.
Μετά τις δυο αγωνιστικές ημέρες στην Κρήτη, ο αγώνας θα συνεχιστεί στην ηπειρωτική Ελλάδα. Το 2ο ετάπ (178,3 χλμ & 1.825μ. υψομετρικής διαφοράς) θα εκκινήσει στις 4 Μαΐου από τις ιστορικές Μυκήνες, θα διασχίσει διαγώνια την Πελοπόννησο (από ΒΑ προς ΝΔ) και θα τερματίσει στον μυχό του Μεσσηνιακού Κόλπου, στην παραλία της Καλαμάτας. Στη διαδρομή, οι αθλητές θα συναντήσουν την πιο δύσκολη ανηφόρα της φετινής διοργάνωσης (Αχλαδόκαμπος, 1ης κατηγορίας), αλλά και το υψηλότερο βαθμολογούμενο σημείο (τα 761 μ. στις Βίγλες), κάτι που σημαίνει ότι θα υπάρξει μάχη ανάμεσα στους διεκδικητές της γαλάζιας φανέλας, αλλά και σε εκείνους τους αθλητές που έχουν ως στόχο την πορτοκαλί φανέλα των βουνών.
Για μια ακόμα φορά, η ελληνική ιστορία θα κάνει αισθητή την παρουσία της, αφού το πελοτόν, μετά τις "πολύχρυσες" Μυκήνες, θα περάσει από το Άργος με το επιβλητικό κάστρο της Λάρισας, την Τίρυνθα με τα "κυκλώπεια" τείχη της, το πανέμορφο Ναύπλιο με τα μεσαιωνικά κάστρα (Παλαμήδι και Μπούρτζι) και τη μοναδική του αρχιτεκτονική, τους Μύλους και την Τρίπολη, σημεία-σταθμούς στην επανάσταση του 1821, τη Μεγαλόπολη με το μεγαλύτερο θέατρο της αρχαιότητας, αλλά και το μέρος όπου είκοσι χρόνια πριν, το 2003, ο Βασίλης Αναστόπουλος έγινε ο πρώτος και μοναδικός μέχρι σήμερα Έλληνας ποδηλάτης στη σύγχρονη ιστορία του Γύρου Ελλάδας που κατέκτησε τη γαλάζια φανέλα, την Αρχαία Μεσσήνη με τα άριστα διατηρημένα μνημεία της και τέλος, την Καλαμάτα με το θρυλικό "κάστρο της Ιζαμπώ".
Την επόμενη ημέρα (5 Μαΐου), το πελοτόν θα πάρει εκκίνηση για το 3ο ετάπ (153 χλμ & 1.621 μ. υψομετρικής διαφοράς) από το Navarino Dunes Beach της Costa Navarino, σε ένα από τα πιο μαγευτικά παραθαλάσσια τοπία της Μεσογείου, με κατεύθυνση προς τον όρμο του Ναυαρίνου και προς τα νότια της μεσσηνιακής χερσονήσου, περνώντας από την Πύλο, τη Μεθώνη, τη Φοινικούντα και την Κορώνη. Ολοκληρώνοντας ένα αριστερό ημικύκλιο στον νομό Μεσσηνίας, οι αθλητές θα τερματίσουν στην κεντρική πλατεία της Κυπαρισσίας, πιθανότατα σε ένα μαζικό σπριντ.
Η διαδρομή, μια ακόμη πανδαισία χρωμάτων και τοπίων, με "πρωταγωνιστή" το απέραντο ελληνικό γαλάζιο της θάλασσας και του ουρανού, σε συνδυασμό με ιστορικά μνημεία, θα συναντήσει τη λιμνοθάλασσα της Γιάλοβας, την παραμυθένια παραλία της Βοϊδοκοιλιάς, το Παλαιόκαστρο, την Πύλο και το Νιόκαστρο, το Ναυαρίνο και τη Σφακτηρία, θέατρο της διάσημης ναυμαχίας του 1827 και σημείο καμπής για την Ελληνική επανάσταση, τα ενετικά κάστρα της Μεθώνης και της Κορώνης, καταλήγοντας και πάλι στο Ιόνιο Πέλαγος και την Κυπαρισσία με την υπέροχη Άνω Πόλη και το κάστρο της Αρκαδιάς.
Όπως το 3ο, έτσι και το 4ο ετάπ (133,5 χλμ & 1.089μ. υψομετρικής διαφοράς) θα ξεκινήσει στις 6 Μαΐου από το Navarino Dunes Beach της Costa Navarino, αυτή τη φορά όμως με διαφορετική κατεύθυνση. Το πελοτόν θα μπει στην ενδοχώρα και αφού περάσει από τον λόφο του Εγκλιανού και το παλάτι του Νέστορα, θα επιστρέψει στα παράλια του Ιονίου Πελάγους για να κινηθεί στη συνέχεια βόρεια, κατά μήκος του Κυπαρισσιακού Κόλπου και να τερματίσει στην Αρχαία Ολυμπία, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της υφηλίου. Στην ιερή γη που γέννησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, θα ολοκληρωθεί ο ΔΕΗ Tour of Hellas του 2023, πιθανότατα σε ένα ακόμη μαζικό σπριντ.
Όπως αναφέραμε ήδη, η διαδρομή θα περάσει δίπλα από το μυκηναϊκό ανάκτορο του ομηρικού Νέστορα, θα φτάσει στους Γαργαλιάνους με την πανοραμική θέα στον απέραντο ελαιώνα του μεσσηνιακού κάμπου, τη Μαραθόπολη και τη Νήσο Πρώτη, θα μπει στην Ηλεία και αφήνοντας πίσω της τη λίμνη του Καϊάφα, θα κατευθυνθεί προς τον Πύργο, όπου θα αλλάξει πορεία, αυτή τη φορά προς τα ανατολικά, στη βόρεια όχθη του ποταμού Αλφειού και τον Κρόνιο λόφο, στην Αρχαία Ολυμπία, εκεί όπου το 776 π.Χ. διεξήχθησαν οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες, εκεί όπου κάθε δυο χρόνια γίνεται η αφή της ολυμπιακής φλόγας σε μια σεμνή, υποβλητική, δωρική τελετή, πριν ταξιδέψει στην εκάστοτε διοργανώτρια πόλη.
Ο ΔΕΗ Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας 2023 θα έχει παγκόσμια τηλεοπτική κάλυψη, με τις εικόνες της χώρας μας και του αγώνα να προβάλλονται και στις πέντε ηπείρους. 40 τηλεοπτικά κανάλια έχουν εξασφαλίσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα από την Cycling Greece και οι πέντε αγωνιστικές ημέρες θα μεταδοθούν σε 174 χώρες και πέντε ηπείρους (Ευρώπη, Αφρική, Ασία, Αμερική και Ωκεανία), αριθμός που αποτελεί - εντυπωσιακό - ρεκόρ για τη διοργάνωση! Το έμπειρο τηλεοπτικό συνεργείο που έχει αναλάβει την παραγωγή (και το οποίο καλύπτει αγώνες της UCI), θα χρησιμοποιήσει προηγμένη τεχνολογία (drones, 5G κλπ), που πιθανότατα θα εφαρμοστεί και στην αντίστοιχη παραγωγή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος τον επόμενο Αύγουστο στη Γλασκώβη.
Στην Ελλάδα θα έχουμε τριπλή κάλυψη του Γύρου, μέσω της ΕΡΤ, του Alpha και του Eurosport.
- Η ΕΡΤ, μέσω της πλατφόρμας Ertflix, θα μεταδίδει ζωντανά τα τελευταία 90 λεπτά από κάθε ετάπ, σε περιγραφή και σχολιασμό του Άγγελου Σταθακόπουλου.
- Ο Alpha, TV Partner της διοργάνωσης, θα προβάλλει κάθε βράδυ λίγο μετά τις 12, 24λεπτη ανασκόπηση για κάθε ετάπ σε περιγραφή και σχολιασμό του Ανδρέα Τριανταφύλλου. Επίσης, το κανάλι θα μεταδώσει ανασκόπηση όλου του Γύρου μετά την ολοκλήρωση της διοργάνωσης.
- Το Eurosport θα μεταδώσει 6 επαναλήψεις των 54 λεπτών με εκτενείς αναφορές και σχετικά ρεπορτάζ, αφού ολοκληρωθεί ο ΔΕΗ Ποδηλατικός Γύρος.
* Αναλυτική παρουσίαση του ΔΕΗ Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας, μπορείτε να βρείτε στα ήδη αναρτημένα έντυπα στο επίσημο site της διοργάνωσης, hellas-tour.gr, δηλαδή το Road Book, και το Essential Guide. Το site ενημερώνεται καθημερινά με όλα τα νέα και τις απαραίτητες πληροφορίες για κάθε ενδιαφερόμενο.